Wednesday 20 April 2016

Plava Karta

Plava karta je stigla! Sad sam i zvanicno postao gastarbajter, radnik - stranac.
Sve oko ove vrste boravisno-radne dozvole, mozete da procitate ovde: EU Blue Card

Sazetak:

1. Ovo je dozvola za rad i boravak u Nemackoj (ne u celoj EU). Traje naredne 4 godine. Sa njom mi je, takodje, omogucen nesmetan prolazak (tranzit) kroz zemlje EU. Nakon 18 meseci rada i boravka u Nemackoj, ukoliko ne budem imao kriminalni dosije, sa plavom kartom mogu da se preselim i zaposlim u bilo kojoj zemlji clanici EU. Ali, prvih 18 meseci sam vezan za Nemacku.

2. Plava karta je vezana za profesiju kojim se bavim. Uz samu karticu (koja je slicna nasoj licnoj karti sa cipom) dobio sam i papir na kojem pise gde radim (ime i adresa firme) i koji posao. Jedna veoma vazna stvar: mogu menjati firmu, ali ne mogu vrstu posla kojom se bavim. Caka za koju mnogi ne znaju.

3. Nakon provedenog 21 meseca u Nemackoj, i ako budem imao polozen B1 nivo jezika, mogu aplicirati za stalnu boravisnu dozvolu. E, sad, o tom dokumentu ne znam nista 100% pouzdano da bih napisao, kada budem znao, elaboriracu. Pretpostavljam da je to jako dobra stvar, da sa time nemam vise ogranicenje sto se tice vremena i posla kojim se bavim, da je to dozvola za trajni boravak i za bilo koji posten posao, tako da cu da se potrudim da dobijem taj sertifikat za jezik.

4. Ako budem odsustvovao iz Nemacke duze od 12 meseci, za vreme trajanja vaznosti plave karte, plava karta ce postati nevalidna. U praksi to znaci da duze od 12 meseci nemam prijavljen boravak u Nemackoj, cemu moze da se doskoci tako sto se necu odjavljivati ako budem odsustvovao. Dakle, i nije neki problem.

Eto, to je ukratko sta mogu a sta ne sa ovim novim dokumentom. Bitno je da ga nosim sa sobom, to mi je ovde licna karta, a takodje i kada ulazim i izlazim iz EU moram da pored pasosa imam i ovaj dokument (jer sa pasosem nasim mozemo samo 90 dana u roku od 6 meseci da boravimo u EU).

Jedna zanimljivost: na plavoj karti pise koliko sam visok i koja mi je boja ociju. I to su me pitali kad sam podnosio zahtev, nisu me ni pogledali ni izmerili, mogao sam da kazem sta bilo.

Sada kada su papiri gotovi, i vreme postaje sve lepse i lepse....vreme je da se nabavi bajs. :)



No comments:

Post a Comment