Saturday 23 April 2016

Predrasude - 2. deo

Predrasuda: Nemci su hladni.
Da razbijemo tu pricu, evo sta se desilo pre sat vremena.

Desilo se nesto sto mi je jako ulepsalo ovaj veoma promenljiv dan.
Inace je ovde vreme takvo, zbog blizine mora i ukrstanja nekih vetrova, desi se da se u toku jednog dana promene sva cetiri godisnja doba. Tako je bilo i danas, malo kise, malo sunca, pa cak i malo necega sto je licilo na susnezicu. I to se tako non-stop menjalo, pa sam veci deo dana proveo u kuci.
Samo sto sam zavrsio spremanje rucka, zvoni neko na vrata. Kada ste stranac, tek dva meseca u novoj zemlji, ne ocekujete bas cesto da vam ljudi zvone, a vec nije vreme ni za postara - popodne je, subota.
Otvaram, kad ono neki stariji i veoma ljubazan covek. Ispostavilo se da je vlasnik stana. Ovde se, inace, sve oko stanova dogovara sa posrednikom, pa se cesto desi da gazde i ne vidite nikada.
Medjutim, dosao covek da me upozna, i da se dogovorimo oko nekog redovnog servisa za sistem za grejanje. I tako, mi kroz pricu, ja sa svojim skrnavim polu Deutsch polu English, ispricasmo se i ismejasmo samo tako. I covek mi isprica puno toga o sebi, ja njemu o sebi, i malo po malo, zapocesmo pricu i o bajsevima. I ja mu rekoh kako bas merkam neke bajseve da kupim, pa odvajam malo od ove, malo od sledece plate dok ne sakupim....a on covek me pogleda, samo ustade, uze me za rukav i kaze "komm mit mir". I ja podjoh sa njim. Sedosmo u auto, dodjosmo do njegove kuce, udjosmo u garazu, i rece mi covek da biram!
Sta, bre, da biram?
Biraj koji ces. Meni ne treba ni jedan.
A u garazi, cetiri stara bajsa. Stari, ali dobri. Ispravni. Ocuvani. Svi su city bajkovi. Nista specijalno, nista glamurozno....ali covek mi nudi bajs. Na poklon! Prvi put me vidi!
I zove me posle toga u kucu, na kafu i kolace....
Toliko topline, toliko ljubaznosti, toliko srdacnosti....toliko ljudsksosti.
Ostao sam bez teksta....
I jos sam bez teksta, ne znam ni kako ovo pisem....
Odusevljen sam!

I vozim, posle toga...vozim stazom koja ide uz put koji vodi od predgradja ka centru, pored zelenih njiva i livada....i smejem se, sav srecan, kao malo dete koje je prvi put jurnulo sa bajsom bez pomocnih tockica i uspesno se vozi da ne padne :)
Ne samo zbog poklona.
Vec zbog toga sto sam imao tu srecu da upoznam jos jednog dobrog coveka, koji mi vraca veru u ljude, i cini da se potpuno razbije predrasuda.

Ne postoje hladne ili tople nacije.

Postoje samo ljudi.

No comments:

Post a Comment